Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Jag dyker med tuber

Av felicia bruun - 5 juni 2011 15:42

Hej bloggen

Idag så gick jag upp tidigt för pappa jag och Marcus skulle åka till Marriot och jag skulle få testa att dyka med tuber.

När vi kom dit så hade han som hjälpte till inte kommit än så jag och Marcus gick och spelade wii på barnklubben.

Efter 20 minuter så kom han vi gick ut och pratade med honom och sa att jag ville testa dyka med tuber.

Han var först lite skeptisk till min ålder men det var okej.

Jag testade simfötter och hoppade ner i vattnet och så hjälpte han mig att sätta på tuben och dräkten med alla slangar och allt.

Han visade mig hur man åkte upp och ner och hur man ska andas i maskinen.

Han visade också alla tecknen som man skulle använda om man behövde hjälp.

När han hade visat allt var det dags att börja simma så vi satte igång och tryckte på nerknappen så vi kom under vattnet det var fantastiskt .

Det var som om man var tyngdlös och svävade omkring .

När jag tryckte på upp flöt jag uppåt utan att behöva simma och lika med nerknappen fast man åkte neråt det var jätte kul och nu jag vill bara åka iväg och dyka på riktigt bland alla fiskar.

När jag kom hem så babblade jag på om allt för Carolina som ska få dyka på onsdag.

Det var en fantastisk upplevelse som jag är jätte glad för att jag fick testa .

Nu så lägger jag ut bilder på allt vi har gjort som jag har lovat.

Kramiis feffe



Jag sätter på mig alla dyksaker



      

Utanför skolan.


Ni ser en del av skolan i bakgrunden det är bara golv och tak inga väggar men det behövs inte för det är så varmt.


  Jag Dominique och Irma.  

  Jag får en nalle på skolavslutningen. 


  Skolavslutning. 


 

Vi sjunger på skolavslutningen.


 

Min lärare Stefan. Marcus och Carolinas lärare Linda.


 

På väg till skolavslutningen.

      Jag på nattmarknaden. 


 
 
Ingen bild

Maggan

5 juni 2011 17:23

Hej Felicia. Oj kan du med sådana saker som dyka med syrgastuber! Var det inte som lite läskigt? Jag tycker du gjort det jättebra som klarade av det. Så fina ni var allihop på skolavslutningen i era klänningar Ja inte Markus klänning förstås utan hans t-shirt och byxor. Så mycket roliga saker ni varit med om på den här resan.
Varmt har ni samma hos oss just nu jag har fått fart på min Ac så det är svalt inne nu.Ha det så kul och hälsa dina syskon från mig!

felicia bruun

6 juni 2011 11:45

Hej Maggan.Ja det är ganska kul att jag kan det och det kanske var lite läskigt i början när man andades man visste ju inte om det var tillräkligt med luft eller om man skulle drunkna då? och sånna tankar hade jag.
Men det gick bra efter en liten stund när man hade vant sig.Och klänningarna tycker jag också var väldigt fina är jätte nöjd!.
Men vad roligt att ni också har fått det varmt nu ha det bra. kramiis feffe

 
Ingen bild

Johanna Danne Klara

6 juni 2011 21:55

Oj oj vad häftigt felicia, dyka md tuber:-O Hur kändes det att vara länge under vattnet och andas genom tuberna? Var det läskigt? Det kanske är nåt som du vill fortsätta med i framtiden? Förstår att carolina också vill testa! vad fina ni var på skolavslutningen! Kramar

felicia bruun

7 juni 2011 09:04

hej
ja det var jätte häftigt att dyka med tuber men inte så läskigt det var bara i burjan när man skulle andas men sedan gick det bra när jag hade vant mig.Och ja det kanske är något som jag vill forsätta med i framtiden!!!. Och tack för att du tycker klänningarna är fina det tycker jag med jag är jätte nöjd.
Kramiis feffe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av felicia bruun - 9 juni 2011 13:08

Hej bloggen Igår så var jag på marriot med Isabella. Vi hade jätte kul och vi var i lekrummet medans pappa tränade. Där träffade vi Dominique så hon och jag spelade playstation2 vi spelade ett spel som heter UPP (jätte kul). När pappa tränat ...

Av felicia bruun - 7 juni 2011 14:01

Hej bloggen Igår så gjorde vi ganska mycket. Vi börja dagen med att gå upp tidigt för att städerskan kom. Vi hade inte tid att äta hemma så vi åkte iväg och åt frukost på Wine Connektion (ett ställe som har jättegod frukost) . Jag tog pannkakor med...

Av felicia bruun - 6 juni 2011 11:47

Hej bloggen Nu så skriver jag resultatet i min omröstning. Omröstningen handlade om vilka färger som passar bäst ihop. Och 9 stycken har nu röstat och resultatet blev…………………………&h...

Av felicia bruun - 4 juni 2011 17:49

Hej bloggen Idag så vaknade vi åt frukost och satte oss vid datorn. Senare på dagen åt vi masaman till lunch och sen gick pappa och tvättade bilen. Efter det så kom en annan familj hit som ska åka hem till Sverige imorgon och dem ville lämna någ...

Av felicia bruun - 3 juni 2011 15:06

Hej bloggen Idag så har vi gjort mycket. Vi började dagen med att gå upp tidigt eftersom idag var det skolavslutning och vi behövde fixa oss (lägger ut en bild). Så alla var i full gång Carolina satte upp håret och satte blommor i det (jätte fi...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

vilket djur vill du hälts se i vattnet?
 manta
 leopard haj
 stingrocka
 havssköldpadda
 revhaj
 valhaj
 sjöhäst

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

feffes gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards